Silnik / osprzęt

Silnik / osprzęt

Silnik to urządzenie, które służy zmianie energii na pracę mechaniczną. Pomijając innowacyjne kroki w przyszłość i towarzyszące im silniki elektryczne, najczęściej wykorzystywanymi silnikami w samochodach są silniki spalinowe.

Zasada działania silnika spalinowego polega na zmianie w środku cylindra energii chemicznej paliwa na prace mechaniczną. Ciepło wyprodukowane podczas spalania paliwa powstaje w wyniku ogromnego wzrostu ciśnienia w cylindrze – rozprężające gazy spalinowe przemieszczają tłok, który za pośrednictwem korbowodu wymusza obrót wału korbowego silnika. Czynności te są wykonywane cały czas podczas trwania spalania. Wartość silnika samochodowego określana jest mianem pojemności skokowej. Jest to różnica pomiędzy pojemnością całkowitą cylindra, a pojemnością komory sprężania.

Podstawowym elementem silnika jest kadłub, gdzie umieszczone są cylindry z tłokami, w których dochodzi do zmiany energii chemicznej na mechaniczną. Oprócz tego do sprawnej pracy silnika wykorzystywane są różnego typu układy odpowiedzialne za konkretne zadania. Są to między innymi: układ korbowy, którego funkcja polega na zmianie posuwisto-zwrotnego ruchu tłoka w cylindrze na ruch obrotowy wału korbowego; układ rozrządu, który manewruje procesem napełniania cylindrów świeżą mieszaniną paliwowo-powietrzną albo samym powietrzem; układ zasilania dzięki któremu cylinder jest zaopatrywany w mieszankę paliwa oraz powietrza albo osobno w paliwo i powietrze; układ smarowania, który odpowiada za uzupełnianie oleju we współpracujących ze sobą elementach silnika, przede wszystkim w celu zmniejszenia oporów oraz tarcia; układ chłodzenia z pomocą którego utrzymywana jest odpowiednia temperatura silnika, która daje możliwość ekonomicznej pracy; układ rozruchowy, wykorzystywany do uruchamiania silnika – bardzo często jest to rozrusznik elektryczny.

Silniki można podzielić ze względu na ich odmienne cechy – między innymi podział ze względu na stopień sprężenia mieszaniny w cylindrze. Wyróżniamy silniki niskoprężne i wysokoprężne. Silniki niskoprężne można nazywać także benzynowymi, gaźnikowymi albo iskrowymi. Silniki wysokoprężne natomiast nazywamy silnikami Diesla.


Podkategorie

Adapter / osłona silnika E90 / E91 BMW oryginał-51758040109

Adapter / osłona silnika E90 / E91 BMW oryginał-51758040109

Oryginalny adapter / osłona silnika E90 / E91 - dla samochodów zpakietem areodynamiczny MNr oryginal..

89.00 zł

Bagnet, miarka poziomu oleju FORD oryginał-1257259

Bagnet, miarka poziomu oleju FORD oryginał-1257259

FoMoCo (Ford Motor Company) MotorcraftPRODUKT ORYGINALNYOryginalna miarka / bagnet poziomu oleju - s..

92.00 zł

BOLL spray do pasków klinowych 400ml 001041

BOLL spray do pasków klinowych 400ml 001041

Środek zwiększający przyczepność i naciąg pasków klinowych w silnikach napędowych. Głęboko penetruje..

14.00 zł

Czujnik ciśnienia oleju / Transit FORD oryginał-1096320

Czujnik ciśnienia oleju / Transit FORD oryginał-1096320

FoMoCo (Ford Motor Company) MotorcraftPRODUKT ORYGINALNYOryginalny czujnik ciśnienia oleju Transit 2..

99.00 zł

Czujnik ciśnienia oleju E60 E61 E81 E90 E91 BMW oryginał-12617549796

Czujnik ciśnienia oleju E60 E61 E81 E90 E91 BMW oryginał-12617549796

Oryginalny czujnik ciśnienia oleju.*Do modeli z automatyczną skrzynią biegów.Nr oryginalny: 12617549..

115.00 zł

Czujnik ciśnienia oleju EPS-1.800.145

Czujnik ciśnienia oleju EPS-1.800.145

Czujnik ciśnienia oleju (0,4bar; 1 pin; czarny) CITROEN JUMPER; FORD COUGAR, ESCORT CLASSIC, ESCORT ..

24.00 zł

Czujnik ciśnienia oleju FORD oryginał-1363512

Czujnik ciśnienia oleju FORD oryginał-1363512

FoMoCo (Ford Motor Company) MotorcraftPRODUKT ORYGINALNYOryginalny Czujnik ciśnienia oleju Focus I/I..

98.00 zł

Czujnik impulsów wałka rozrządu FORD oryginał-1371595

Czujnik impulsów wałka rozrządu FORD oryginał-1371595

FoMoCo (Ford Motor Company) MotorcraftPRODUKT ORYGINALNYOryginalny czujnik położenia wałka rozrządu...

399.00 zł

Czujnik mimośrodowy zmienne fazy rozrządu E60 E90 E70 E84 VDO-S119565001

Czujnik mimośrodowy zmienne fazy rozrządu E60 E90 E70 E84 VDO-S119565001

Czujnik obrotów wału korbowego BMW 1 (E81, E82, E87, E88), BMW 3 (E90, E91), BMW 5 (E60, E61, F10, ..

788.00 zł

Czujnik położenia wałka rozrządu AUTLOG-AS4363

Czujnik położenia wałka rozrządu AUTLOG-AS4363

Czujnik obrotów wałka rozrządu ALFA ROMEO 159, BRERA, SPIDER FORD B-MAX, C-MAX, FIESTA, FOCUS, MOND..

79.00 zł

Czujnik położenia wałka rozrządu BMW oryginał-12147518628

Czujnik położenia wałka rozrządu BMW oryginał-12147518628

Oryginalny czujnik położenia wałka rozrząduNr oryginalny: 12147518628Oryginalne części BMW..

455.00 zł

Czujnik położenia wałka rozrządu BMW oryginał-12147539165

Czujnik położenia wałka rozrządu BMW oryginał-12147539165

Oryginalny czujnik położenia wałka rozrząduNr oryginalny: 12147539165Oryginalne części BMW..

459.00 zł

Czujnik położenia wałka rozrządu BMW oryginał-13627794646

Czujnik położenia wałka rozrządu BMW oryginał-13627794646

Oryginalny czujnik położenia wałka rozrządu.Ilość połączeń: 3Kolor: czarnyKolor: szaryCiężar [kg]: 0..

467.00 zł

Czujnik położenia wałka rozrządu ERA-550038

Czujnik położenia wałka rozrządu ERA-550038

Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca 2: bez przewóduKolor: czarnyRodzaj czujnika: czujni..

75.00 zł

Czujnik położenia wałka rozrządu FORD oryginał 1037465

Czujnik położenia wałka rozrządu FORD oryginał 1037465

FoMoCo (Ford Motor Company) MotorcraftPRODUKT ORYGINALNYArtykuł uzupełniający / informacja uzupełnia..

179.00 zł

Pokazuje 1 do 15 z 349 (24 Stron)