Dodatek do oleju silnikowego Liqui Moly Engine Flush 2640 300 ml
- BMW (Wszystkie modele i wersje)
- FORD (Wszystkie modele i wersje)
Bardzo skuteczny płyn czyszczący do oczyszczania wnętrza silnika z kłopotliwych zanieczyszczeń. Rozpuszcza rożne rodzaje osadów oraz laków szybko i skutecznie. Wszystkie rodzaje pozostałości rozpuszczane są w oleju i usuwane z silnika podczas wymiany oleju. Silnik, który został oczyszczony z zanieczyszczeń i osadów i który następnie napełniony został świeżym olejem może rozwijać swoje pełne osiągi. Dzięki czyszczeniu układu zmniejsza się zużycie silnika tym samym wydłuża się jego żywotność.
Zastosowanie:
Dodać zawartość opakowania przed wymianą oleju, uruchomić silnik i pozostawić na około 10 minut pracujący na biegu jałowym. Wymienić olej oraz filtr oleju na nowy. Jedno opakowanie dodatku wystarcza na 6 l oleju silnikowego. Do zastosowania w silnikach benzynowych oraz Diesla.
Aby przedłużyć życie silnika
płukanie układu olejowego powinno być wykonywane przy każdej wymianie
oleju. Oprócz tego,żeby dodatkowo zabezpieczyć silnik przed zużyciem
bezwzględnie trzeba stosować olej silnikowy wysokiej jakości i
regularnie go wymieniać.
Aby nie dopuścić do poważnej usterki
warto systematycznie płukać układ smarowania. Jeszcze do niedawna
panowała obiegowa opinia, że w ten sposób można silnik „rozszczelnić”. W
praktyce nagar, szlam i inne zanieczyszczenia wewnątrz silnika nie
odgrywają żadnej pozytywnej roli. Najlepszą metodą na pozbycie się
szkodliwych zanieczyszczeń jest dodanie do starego oleju dodatku Engine
Flush o numerze 2662. Produkt ten zawiera dodatki dyspergujące, których
zadaniem jest rozpraszanie sadzy w całej objętości oleju oraz detergenty
skutecznie czyszczące wnętrze silnika. Po wlaniu dodatku do „starego
oleju” należy uruchomić silnik na około 10 – 15 minut, w tym czasie
silnik powinien pracować na biegu jałowym. W czasie czyszczenia z
silnika pozbywamy się szkodliwej sadzy. Czy da się sprawdzić działanie
dodatku Engine Flush? Oczywiście! |Wystarczy przed zastosowaniem dodatku
zmierzyć ciśnienie sprężania. Czynność tą należy powtórzyć również po
płukaniu i „zalaniu” świeżego oleju. Jest prosta i jednocześnie rzetelna
metoda pozwalająca na sprawdzenie skuteczności działania Engine Flush.
Pomiary kompresji wykonaliśmy na sześciocylindrowym BMW. (patrz zdjęcie)
Okazało się, że na wszystkich sześciu cylindrach, ciśnienie się
podniosło, co niewątpliwie jest zasługą odblokowania zapieczonych
pierścieni. Skoro udało się nam tą prostą metodą usunąć nagar z rowków
pierścieniowych to bez wątpienia możemy pozbyć się również szkodliwego
nagaru z całej magistrali olejowej.
Płucz przy każdej wymianie
Zaniedbanie układu smarowania może
przyczynić się do powstania zanieczyszczeń, które blokują rowki
pierścieni tłokowych, co może mieć wpływ między innymi na większe
zużycie oleju. Zanieczyszczenia w układzie olejowym mogą mieć wpływ na
zatkanie kanałów olejowych, co w skrajnych przypadkach powoduje awarię
turbosprężarki. Warto również wiedzieć, że zapchanie kanałów olejowych
skraca żywotność mechanizmu zmiennych faz rozrządu oraz żywotność
hydraulicznych regulatorów luzu zaworowego.
Dymienie z rury wydechowej i spadek osiągów silnika nie zawsze muszą być oznaką poważnej awarii. Przypadłości te bardzo często spowodowane są niewłaściwym doborem oleju silnikowego, jego słabą jakością lub nieterminową wymianą.
Pomiary kompresji przed i płukaniu układu olejowego.