Pompa do oleju napędowego, 12V 175W z króćcami i filtrem

  • Producent:
  • Kod produktu: CR_7026
  • Dostępność: W magazynie
  • Wysyłka: w ciągu 1-4 dni roboczych
  • 164.00 zł


Produkt uniwersalny

Pompa przeznaczona do transferu oleju napędowego (diesla). Poręczny kształt, solidne wykonanie i niewielki rozmiar sprawiają, że nasza pompa jest praktyczna, trwała i łatwa w użytkowaniu.

Dane techniczne:

Napięcie znamionowe: 12V
Moc znamionowa: 175W
Przepustowość: 45L / min
Średnica złączy węża wlotu i wylotu: 25 mm
Maksymalna wysokość słupa cieczy: 10 m
Maksymalne ssanie: 5 m
Prędkość obrotów silnika: 3600R

Dozwolone płyny:

  • olej napędowy

Niedozwolone płyny:

  • płyny zawierające wodę
  • płyny przeznaczone do spożycia przez ludzi

Ważne zasady bezpieczeństwa:

  • Nigdy nie przesuwaj pompy podczas pracy z jakiegokolwiek powodu.
  • Przed użyciem pompy zawsze upewnij się, że kabel zasilający i wszystkie pozostałe elementy wyposażenia są w idealnym stanie technicznym.
  • Nigdy nie używaj pompy bez obuwia, mając mokre dłonie czy stojąc nawet częściowo w wodzie.
  • Nigdy nie usuwaj żadnej części obudowy podczas pracy pompy.
  • Upewnij się, że źródło pracy pompy jest chronione przed wilgocią i rozpryskami wody.
  • Nigdy nie pal tytoniu w pobliżu pompy.
  • Nigdy nie używaj pompy w pobliżu otwartego ognia.
  • Nigdy nie uruchamiaj pompy przed podłączeniem węży odprowadzających i ssących.
  • Nie stosuj do transferu płynów o gęstości większej niż gęstość oleju napędowego. W przeciwnym wypadku może wystąpić duże ryzyko przegrzania.
  • Nigdy nie uruchamiaj pompy przed podłączeniem rurki ssącej i tłocznej
Użytkowanie:


Aby zapewnić bezpieczną i wydajną obsługę urządzenia, konieczne jest przestrezganie wszystkich następujących uwag:
  1. Przed serwisowaniem i czyszczeniem koniecznie odłącz zasilanie pompy.
  2. Aby nie dopuścić do przenoszenia obcego materiału do zbiornika, na wylocie pompy zainstaluj filtr odpowiedni do rodzaju oleju napędowego.
  3. Zbiornik lub beczka powinny być przymocowane do podłoża.
Podłączenie elektryczne:


Przed użyciem upewnij się, że źródło prądu jest odpowiednie do zasilania pompy - 12 V. Następnie postępuj z poniższym opisem:
  1. Podłącz zaciski pompy do akumulatora zdolnego do dostarczenia prądu i napięcia wymaganego do działania pomp.
  2. Jeśli do zasilania pompy wykorzystywany jest akumulator pojazdu silnikowego, zalecamy najpierw wyjąć go z pojazdu i postawić na stabilnej powierzchni w wygodnej pozycji.
  3. Pompę można podłączyć do akumulatora zainstalowanego w pojeździe silnikowym tylko wtedy kiedy zaparkowany jest on na zewnątrz i kiedy przewody elektryczne pompy oraz węże są wystarczająco długie żeby zapewnić pompie odpowiednie warunki pracy.
  4. Używanie przedłużaczy do kabli elektrycznych podłączonych do zacisków jest zabronione. Jeśli długość kabli dostarczonych z urządzeniem nie jest wystaczająca do zasilania pompy, zaciski mogą zostać zastąpione przez wtyki o odpowiednim przekroju jedynie przez wyspecjalizowanego elektryka.
  5. Pompę można podłączyć do ładowarki o odpowiedniej mocy wyposażonej w zaciski. Nigdy nie należy podłączać zacisków pompy bezpośrednio do zacisków ładowarki - może grozić to powstaniem iskry i w konsekwencji pożarem.
  6. Zawsze przestrzegaj biegunowości: podłącz czarne zaciski do bieguna "-", a czerwone do bieguna "+".
  7. Zalecamy najpierw podłączyć biegun "-", a następnie biegun "+" - pozwoli to uniknąć powstania iskry i w konsekwencji ryzyka pożaru.
Uruchamianie:


Przed uruchomieniem pompy koniecznie upewnij się, że wszystkie kable i węże są odpowiednio podłączone i uszczelnione. Następnie umieść wąż ssący w zbiorniku i uruchom pompę.
WAŻNE! Czas pracy pompy nie powinien przekraczać 30 minut. Po tym czasie koniecznie wyłącz urządzenie i przed ponowynym uruchomieniem pozwól mu całkowicie ostygnąć.
WAŻNE! Nigdy nie opuszczaj miejsca pracy pompy! Kontroluj poziom przepompowywanej cieczy w zbiorniku!