Tester szczelności uszczelki głowicy CO2 + płyn reakcyjny 15 ml
-
45.00 zł
Produkt uniwersalny
Zawartość zestawu:
Zasada działania:
W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub samej głowicy część gazów spalinowych, zawierających m.in CO2 trafia do układu chłodzenia. Zasada działania przyrządu opiera się na pomiarze stężenia CO2 - w przypadku zwiększonego stężenia płyn reakcyjny wchodzi w reakcję z CO2 i zmienia barwę.
Sposób użycia:
W przypadku testu nie dopuszczać do zmieszania się płynu chłodniczego z płynem reakcyjnym. W przypadku zmieszania się płynow wynik testu może być nieprawidłowy.
- rurka plastikowa PCV
- płyn reakcyjny 50ml
- uniwersalny adapter: 25mm - 55mm
Zasada działania:
W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub samej głowicy część gazów spalinowych, zawierających m.in CO2 trafia do układu chłodzenia. Zasada działania przyrządu opiera się na pomiarze stężenia CO2 - w przypadku zwiększonego stężenia płyn reakcyjny wchodzi w reakcję z CO2 i zmienia barwę.
Sposób użycia:
- Napełnić przyrząd płynem reakcyjnym (ok. 2ml) do poziomu między komorami.
- Podłączyć tester do otworu zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy.
- Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły), wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
- Pozostawić silnik na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego.
- Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty lub zielony w ciągu kilku minut testu, wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy.
- Po zakończonych testach ostrożnie zdemontować przyrząd.
W przypadku testu nie dopuszczać do zmieszania się płynu chłodniczego z płynem reakcyjnym. W przypadku zmieszania się płynow wynik testu może być nieprawidłowy.