Tester szczelności uszczelki głowicy CO2 + płyn reakcyjny 60 ml + adapter 25-55 mm
-
35.34 zł
Produkt uniwersalny
Zestaw zawiera:
- specjalną rurkę wykonaną z PVC
- płyn reakcyjny 100 ml (wystarczy na ok. 50 testów)
- uniwersalny adapter: 25mm - 55mm
- instrukcja obsługi
Zastosowanie:
Przy podejrzeniu uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub samej głowicy można samodzielnie wykonać test weryfikujący. Tester jest odpowiedni dla silników spalinowych (benzyna, diesel, LPG) chłodzonych płynem.
W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub głowicy część gazów spalinowych zawierających m.in. CO2 trafia do układu chłodzenia. Zasada działania przyrządu opiera się na pomiarze stężenia CO2 - w przypadku zwiększonego stężenia, płyn reakcyjny wchodzi w reakcję z CO2 i zmienia barwę.
Sposób użycia:
W przypadku zmieszania się płynów wynik tesstu może być niepoprawny!
- specjalną rurkę wykonaną z PVC
- płyn reakcyjny 100 ml (wystarczy na ok. 50 testów)
- uniwersalny adapter: 25mm - 55mm
- instrukcja obsługi
Zastosowanie:
Przy podejrzeniu uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub samej głowicy można samodzielnie wykonać test weryfikujący. Tester jest odpowiedni dla silników spalinowych (benzyna, diesel, LPG) chłodzonych płynem.
W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub głowicy część gazów spalinowych zawierających m.in. CO2 trafia do układu chłodzenia. Zasada działania przyrządu opiera się na pomiarze stężenia CO2 - w przypadku zwiększonego stężenia, płyn reakcyjny wchodzi w reakcję z CO2 i zmienia barwę.
Sposób użycia:
- Napełnić rurkę testera płynem reakcyjnym (ok 2ml) do poziomu pod komorami.
- Podłączyć tester do otworu zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy.
- Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły), wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
- Pozostawić silnik na biegu jałowym, na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego (płyn w testerze powinien bąbelkować).
- Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty lub zielony (bardzo małe uszkodzenie) w ciągu kilku minut testu wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy.
- Rurę testera umyć wodą i dokładnie wysuszyć.
W przypadku zmieszania się płynów wynik tesstu może być niepoprawny!